Bez wody nie ma życia, o wodzie powinno się dużo mówić. Zwłaszcza, gdy jest najwyższej jakości. Temu służy organizowany przez miesięcznik „Wodociągi-Kanalizacja” od 4 lat konkurs „Głośna Woda” Chodzi o to, by przedsiębiorstwa wod-kan mogły pochwalić się lokalnymi akcjami edukacyjnymi skierowanymi do dzieci i dorosłych.

Fraszkę Jana Kochanowskiego można byłoby odnieść także do wody i usług kanalizacyjnych. Póki woda jest w kranie, jest dobrej jakości, a ścieki są odprowadzane, żyjemy nie zdając sobie sprawy z ich ważności. Przeciętny Kowalski docenia branżę wod-kan dopiero, gdy coś zaczyna szwankować. A przecież racjonalne korzystanie z zasobów wodnych powinno być ABC świadomego konsumenta. Temu właśnie służą akcje edukacyjne prowadzone przez przedsiębiorstwa wod-kan. Przykładem mogą być wycieczki pokazujące proces produkcji wody i uzdatniania ścieków, w trakcie których pokazuje się, jaki wpływ na środowisko mają nasze codzienne zachowania.  W ostatnich latach misją przedsiębiorstw wodociągowych stało się też propagowanie picia kranówki. W akcjach edukacyjnych skierowanych wskazuje się na to, że jest ona smaczna  i zdrowa, a także, że picie kranówki nie przyczynia się do powstawania kolejnych gór odpadów.

Jury konkursowe przyznaje nagrody w trzech kategoriach w zależności od skali przedsiębiorstwa: do 30 tys., 100 tys. oraz ponad 100 tys. mieszkańców na obszarze działania. Tegorocznych laureatów „Głośnej Wody” zaprezentujemy na łamach listopadowego wydania „Wodociągów-Kanalizacji”.

Kalina Olejniczak

 

Artykuł ukazał się w biuletynie EKOedukacja wydanym przez Dział Edukacji Ekologicznej z firmy Abrys.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię