News Aktualności

„Weź mnie w obroty…”

0

To tytuł kampanii edukacyjnej, mającej na celu zwiększenie świadomości konsumentów piwa w zakresie butelek zwrotnych. W jej ramach powstały m.in. filmy promocyjne, w których główny bohater – Tomek stara się sprostać wyzwaniom butelki zwrotnej.

W pierwszym spocie bohater dowiaduje się, że gdyby zaprzestać używania butelek zwrotnych, to w ciągu roku powstałoby 600 tys. ton szklanych odpadów. Jeśli Tomek chciałby zebrać i posegregować taką ilość odpadów, to musiałby przez dwa lata odbierać śmieci od wszystkich mieszkańców Krakowa. Czy uda mu się to zrobić? Drugi spot opowiada o tym, że butelka zwrotna może być użyta nawet dwadzieścia razy, dzięki temu pozwala zaoszczędzić 22 000 W energii potrzebnej do produkcji 20 nowych butelek. By zaoszczędzić tę ilość energii Tomek musiałby przez cały tydzień nie korzystać z urządzeń elektronicznych ani nie włączać prądu. Bohater również podejmuje to wyzwanie. Jaki jest tego efekt?

Trzeci spot mówi o tym, że wartość kaucji za wszystkie butelki zwrotne krążące obecnie po Polsce to obecnie ok. 150 mln zł. Gdyby Tomek chciał zaoszczędzić taką kwotę musiałby pracować przy obecnej krajowej 3170 lat. Czy Tomek podejmie również to wyzwanie? Zachęcamy do obejrzenia spotów!

WYZWANIE 1

WYZWANIE 2

WYZWANIE 3

WYZWANIE 4

Efekty poczynań Tomka nie dają oczekiwanych rezultatów. Dopiero czwarte wyzwanie, jakim było przekonanie przyjaciół do oddawania butelek zwrotnych przyniosło efekt. Przesłanie spotów jest bowiem proste – nie trzeba starać się dokonywać rzeczy niemożliwych, by dbać o środowisko wystarczą czasem małe gesty.

Spoty filmowe to jednak nie jedyne działania odbywające się w ramach kampanii „Weź mnie w obroty”. Przygotowano bowiem dwa konkursy. „Wymyślaj słowa” to zabawa polegająca na tworzeniu haseł promujących zwracanie butelek i ich ekologiczność. Z kolei konkurs „Moja własna historia butelki zwrotnej” polega na tworzeniu własnych dialogów do już opublikowanych komiksów, nawiązujących do idei kampanii. Więcej na ich temat można przeczytać TUTAJ

 

Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska.

logo_WMWO

                                                                                

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz